• Ilmainen toimitus
  • 5 vuoden takuu
  • Nopea toimitus

Ostoehdot - SilentDirect AB

Sisältö

§1. Yleistä
§2. Tilaus
§3. Hinnat ja maksut
§4. Tuotteet ja valikoima
§5. Maksu
§6. Sopimuksen täyttäminen
§7. Toimitus ja kuljetusvauriot
§8. Peruuttamisoikeus (kuluttaja)
§9. Reklamaatio ja takuu
§10. Palautukset – käytännön käsittely
§11. Erityisehdot yrityksille
§12. Vastuurajoitus ja force majeure
§13. Henkilötiedot (GDPR)
§14. Muuta ja riidanratkaisu

§1. Yleistä

Nämä ehdot koskevat tavaroiden (”tuotteiden”) ostamista verkkosivustollamme ja muodostavat sopimuksen SilentDirect AB:n (”me/meitä”) ja asiakkaan (”sinä”) välillä. Ehdot koskevat sekä kuluttajia (yli 18-vuotiaita, Ruotsissa asuvia) että yrityksiä/elinkeinonharjoittajia, joiden kotipaikka on Ruotsissa. Pakottavaa lainsäädäntöä rikkovat ehdot eivät koske kuluttajaostoksia.

Sovellettavaa lainsäädäntöä ovat muun muassa etäsopimuslaki (2005:59) ja kuluttajaostolaki (2022:260). Yrityksiin sovelletaan ostolakia (1990:931), ellei toisin ole sovittu.

Voimme päivittää ehdot. Ostoksesi yhteydessä kassalla näkyvä versio on voimassa tilauksesi osalta.

§2. Tilaus

Teet tilauksesi kassalla. Kun klikkaat ”Maksa ostokset”, sopimus syntyy ja maksuvastuu syntyy. Saat automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostitse.

Vieraskassa
Voit tehdä ostoksia ilman tiliä.

Muutos tai peruut
Ota yhteyttä osoitteeseen kundservice@silentdirect.se mahdollisimman pian. Muutos/peruutus voidaan tehdä ennen tilauksen pakkaamista ja lähettämistä. Kun tilaus on lähetetty, palautukset käsitellään kohdissa 8–10 kuvatulla tavalla.

§3. Hinnat ja maksut

Valuutta ja arvonlisävero
Kaikki hinnat näkyvät euroina. Voit vaihtaa verolliset/verottomat hinnat. Verolliset tuotteet sisältävät 25 % arvonlisäveron.

Toimitus
Vaihtoehdot ja kustannukset näkyvät kassalla. Tarjoamme aina vähintään yhden vaihtoehdon, jossa toimitus on ilmainen edustajalle (esim. DHL Service Point).

Noutamaton paketti
Jos lähetystä ei noudeta, veloitamme todelliset kustannuksemme (kuljetusyhtiön veloittaman palautuskuljetuksen hinnan) sekä 50 kruunun hallintomaksun. Tätä ei voida rinnastaa peruutettuun ostokseen (katso kohta 8).

Ennakkoon maksettu palautusrahtilomake
Voidaan ostaa verkkosivustolta. Maksu alkaen 200 kruunua sis. alv (tarkka summa näkyy ostettaessa).

Osoitteenmuutos lähettämisen jälkeen:
Jos meidän on pyydettävä kuljetusyhtiöltä (esim. DHL) osoitteenmuutosta tilauksen lähettämisen jälkeen, kuljetusyhtiö veloittaa muutoksesta 350 kruunua sis. alv.

Tarjoukset/kampanjat ovat voimassa niin kauan kuin varastoa riittää tai ilmoitetun ajan.

§4. Tuotteet ja valikoima

Sopii Ruotsin markkinoille
Tuotteet täyttävät asiaankuuluvat ruotsalaiset ja eurooppalaiset vaatimukset. Käyttöohjeet/tuoteselosteet toimitetaan ruotsiksi, jos se on tarpeen (tuotteessa tai ladattavana).

Värien toisto
Kuvien värit voivat vaihdella näytön mukaan.

Mitatoleranssit
Pehmeiden materiaalien mitat voivat poiketa enintään ±10 mm.

Varaumat
Pidätämme oikeuden ilmeisiin painovirheisiin, teknisiin ongelmiin, loppuunmyyntiin ja teknisten tietojen päivityksiin.

§5. Maksu

Käytämme Kustom/Klarna maksupalveluntarjoajana. Kassalla näkyvät Klarnan ehdot, jotka hyväksyt ostoksen yhteydessä.

Vaihtoehdot
kortti, suoramaksu, lasku, osamaksu (riippuen siitä, mitä Kustom/Klarna tarjoaa sinulle).

Lasku
Lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Turvall
Kaikki liikenne on salattu (SSL/TLS). Korttitiedot käsitellään voimassa olevien turvallisuusstandardien mukaisesti, emmekä tallenna niitä.

Maksun viivästyminen
Muistutusmaksut/korot Kustomin/Klarnan ehtojen mukaisesti. Ota yhteyttä Kustomin/Klarnan asiakaspalveluun maksukysymyksissä.

§6. Sopimuksen täytäntöönpano

Meidän suorituksemme
Olemme täyttäneet sopimuksen, kun tavarat on toimitettu valitulla toimitustavalla ja olet vastaanottanut ne.

Sinun suorituksesi
Olet täyttänyt sopimuksen, kun maksu on suoritettu valitulla maksutavalla ja olet vastaanottanut toimituksen.

§7. Toimitus ja kuljetusvauriot

Toimitustapa
Toimitus tapahtuu ilmoitettuun osoitteeseen tai edustajalle logistiikkakumppaniemme kautta. Lähetämme tavallisesti arkisin, lukuun ottamatta viikonloppuja. Osatoimituksia ei yleensä käytetä.

Toimitusaika
Ellei toisin mainita, toimitamme tilaukset ilman tarpeetonta viivytystä, viimeistään 30 päivän kuluessa ostosta. Ennakkomaksun yhteydessä aika lasketaan maksun vastaanottamisesta.

Ilmoitus ja varastointiaika
Saat ilmoituksen, kun paketti on valmis noudettavaksi. DHL-noudosta paketti on noudettava 7 päivän kuluessa.

Yrityspaketit (DHL)
Toimitetaan yrityksen osoitteeseen, yleensä 3–5 arkipäivän kuluttua tilauksen lähettämisestä. Yksi toimitusyritys sisältyy hintaan (lisäyrityksistä voidaan veloittaa lisämaksu).

Syrjäiset alueet
Toimitusaika voi pidentyä 3–5 arkipäivällä maaseudun postinjakelureiteillä/harvaan asutuilla alueilla, joilla ei ole siltaa.

Toimituksen viivästyminen
Jos toimitusaika on sinulle kuluttajana olennaisen tärkeä ja tämä on käynyt ilmi ostoksen yhteydessä, voit peruuttaa ostoksen, jos emme pysty toimittamaan sitä ajoissa. (Erikoistuotettujen tavaroiden osalta viivästyksen on oltava olennaisesti tarkoituksen vastainen ja meidän olisi pitänyt ymmärtää tämä.)

Kuljetusriski ja vahingot

Olemme vastuussa lähetyksestä, kunnes sinä (tai edustajasi) olet vastaanottanut sen.

Näkyvä vaurio toimituksessa
Ilmoita siitä välittömästi kuljettajalle/edustajalle. Ota kuvia ulkoisesta pakkauksesta ja tuotteesta.

Piilevä vaurio
Ota välittömästi yhteyttä osoitteeseen kundservice@silentdirect.se ja lähetä kuvat.

Kuluttaja
ilmoita meille mahdollisimman pian (mieluiten 1–4 päivän kuluessa).

Yritys
näkyvät vauriot on merkittävä vastaanoton yhteydessä; piilevät vauriot on ilmoitettava meille 5 päivän kuluessa.

Järjestämme korvauslähetyksen ilmaiseksi, kun kuljetusvaurio on hyväksytty. Säilytä pakkaus, etiketit ja mahdolliset kuormalavat, kunnes asia on selvitetty.

§8. Peruuttamisoikeus (kuluttaja)

Kuluttajana sinulla on etäostoslain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottopäivästä.

Kuinka käyttää peruuttamisoikeutta

1. Ilmoita meille kirjallisesti (sähköpostilla riittää), että haluat peruuttaa ostoksen.

2. Palauta tuote 14 päivän kuluessa ilmoituksestasi.

3. Sinä vastaat palautuskulusta (voit ostaa seurattavan palautuslähetyksen verkkosivustoltamme).

Poikkeukset peruutusoikeudesta (esimerkkejä):

- Metritavaraa myytävät tuotteet.
- Erikoistilauksesta valmistetut tuotteet.
- Käytetyt tuotteet.
- Tuotteet, joiden sinetti on rikkoutunut.
- Puutteelliset tuotteet.
- SilentDirect Wall.
- SilentDirect-äänenvaimennustaulut.

Hyvitys

Palautamme rahat ilman tarpeetonta viivytystä, viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet tuotteen tai todisteen sen lähettämisestä. Palautus tapahtuu samalla maksutavalla, ellei toisin sovita. Mahdollisia lisäkuljetuskustannuksia epätyypillisistä toimituksista ei palauteta.

Arvonalen

Voit käsitellä tuotetta sen ominaisuuksien ja toimivuuden selvittämiseksi – samalla tavalla kuin kaupassa. Jos tuotetta on käsitelty enemmän kuin on tarpeen, voimme tehdä kohtuullisen vähennyksen, joka vastaa tuotteen arvon alenemista (esim. merkit, asennus, puuttuvat osat tai vahingoittunut pakkaus).

Avoin osto / vaihto-oikeus (kuluttaja)

Avoin osto 14 päivää
Koskee käyttämättömiä, asentamattomia tuotteita, jotka ovat vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa. Poikkeukset: erikoistilauksesta valmistetut tuotteet, metritavarat, sinetöidyt tuotteet, joiden sinetti on rikkoutunut.

Vaihto-oikeus 14 päivää
Samat ehdot kuin yllä. Saat hyvityksen, joka vastaa tuotteen arvoa. Asiakas vastaa meno- ja paluukuljetuksesta.

Noutamaton paketti ei kuulu peruuttamisoikeuden piiriin. Katso kohta 3.

§9. Reklamaatio ja takuu

Reklamaatio (kuluttaja)

Kuluttajalain mukaan sinulla on 3 vuoden reklamaatio-oikeus alkuperäisiin virheisiin. Ota meihin yhteyttä heti, kun huomaat virheen (on suositeltavaa tehdä reklamaatio kohtuullisen ajan kuluessa). Kuuden kuukauden kuluttua saatat joutua osoittamaan, että virhe oli olemassa jo alun perin.

Hyväksytyn reklamaation jälkeen tarjoamme sinulle seuraavassa järjestyksessä ja ilman kustannuksia:

1. Korjaus (korjaus) tai

2. Uuden toimituksen (uusi, virheetön tuote) tai

3. Hinnan alennuksen tai sopimuksen purkamisen, jos vika on olennainen eikä sitä voida korjata.

Korvaamme hyväksytyn reklamaation yhteydessä aiheutuneet välttämättömät ja kohtuulliset kustannukset (esim. palautuskulut). Sinun tulee rajoittaa kustannuksia mahdollisuuksien mukaan.

Takuu

Lakisääteisten oikeuksien lisäksi annamme takuun nykyisten tuotteiden toiminta- ja valmistusvirheille ilmoitetun takuuajan (katso kunkin tuotteen tiedot). Takuu ei kata normaalia kulumista, virheellisestä asennuksesta/käytöstä johtuvia vikoja tai tuotteen toiminnan/ulkonäön muutoksia. Kulutustarvikkeet (esim. tiivistenauhat, huonekalujen jalat, teippi/liima) eivät yleensä kuulu takuun piiriin.

Yritykset (valitukset lyhyesti)

Katso kohta 11. Yrityksille sovelletaan ensisijaisesti korjausta, toissijaisesti uudelleen toimitusta. Vastuu rajoittuu tuotteen arvoon, ellei pakottava laki toisin määrää. Virheistä on valitettava viipymättä (piilovirheiden osalta viimeistään 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta).

§10. Palautukset – käytännön käsittely

Pakkaus
Käytä alkuperäistä pakkausta tai vastaavaa suojaa. Olet vastuussa palautuksen aikana puutteellisesta pakkauksesta aiheutuneista vahingoista.

Seurattavuus
Suosittelemme jäljitettävää lähetystä.

Palautusosoite
SilentDirect AB
Nyängsgatan 6
29539 Bromölla
kundservice@silentdirect.se
0456-1000

Palautusaika

Peruuttamisoikeus/avoin osto/hyväksytty reklamaatio: takaisinmaksu tapahtuu normaalisti 10 päivän kuluessa ja viimeistään lain asettamien määräaikojen puitteissa (katso kohta 8).

§11. Yrityksiä koskevat erityisehdot

Tämä kohta koskee edellä mainittujen lisäksi yrityksiä/yrittäjiä.

Toimitus ja riski
Riski siirtyy sovitun toimitusajan mukaisesti (normaalisti kuljetusyhtiölle luovutettaessa). Näkyvät vauriot on merkittävä heti vastaanoton yhteydessä; piilevät vauriot on ilmoitettava meille 5 päivän kuluessa.

Reklamaatio
Virheet on ilmoitettava kirjallisesti viipymättä (piilevät virheet viimeistään 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta). Velvollisuutemme on ensisijaisesti korjata virhe, toissijaisesti toimittaa uusi toimitus. Vastuu on rajoitettu laskutettuun tavaran arvoon.

Poikkeukset palautuksista/vaihdoista
Erikoistilauksesta valmistetut tuotteet, metritavarat, sinetöidyt tuotteet, joiden sinetti on rikottu. Tuotteiden on oltava käyttämättömiä, täydellisiä ja vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa.

Takaisinottovarauma
Omistusoikeus tavaroihin säilyy meillä, kunnes maksu on suoritettu kokonaan. Tämä varaus ei estä tavaroiden normaalia käyttöä liiketoiminnassa, mutta tavaroita ei saa luovuttaa vakuudeksi tai myydä hyvän luottokäytännön vastaisesti ennen maksun suorittamista.

Vastuurajoitus
Epäsuoria vahinkoja (esim. tuotannon menetys) korvataan vain, jos kyseessä on tahallisuus tai törkeä huolimattomuus.

§12. Vastuunrajoitus ja force majeure

Emme ole vastuussa viivästyksistä tai suorituksen laiminlyönnistä, jotka johtuvat olosuhteista, joihin emme voi kohtuudella vaikuttaa (force majeure), kuten viranomaisten päätöksistä, lakimuutoksista, lakoista, äärimmäisistä sääolosuhteista, luonnonkatastrofeista, tulipaloista, sabotaasista, sodista tai kuljetusyhtiön/alihankkijan vakavista toimintahäiriöistä. Pitkittyneiden esteiden tapauksessa molemmat osapuolet ovat oikeutettuja purkamaan sopimuksen ilman vahingonkorvausta.

Emme ole vastuussa ulkoisten linkkien sisällöstä. Hintojen tai kaupan muutokset, joihin emme voi vaikuttaa, voivat johtaa sopimuksen purkamiseen, jos suoritus tulee kohtuuttomaksi; tällaisessa tapauksessa maksetut summat palautetaan toimittamattomista tavaroista.

§13. Henkilötiedot (GDPR)

Suojaamme yksityisyyttäsi ja käsittelemme henkilötietoja tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Henkilötietojen vastuuhenkilö
SilentDirect AB
Nyängsgatan 6
29539 Bromölla
kundservice@silentdirect.se
0456-10000
Yritystunnus 559330-3166.

Mitä tietoja
Nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, IP-osoite, tilaus- ja maksutiedot sekä asiointihistoria.

Käyttötarkoitus ja oikeusperusta
Sopimuksen täyttäminen (osto, toimitus, tuki), oikeudellinen velvoite (esim. kirjanpito) ja oikeutettu etu (asiakaspalvelu ja turvallisuus). Markkinointi uutiskirjeiden kautta tapahtuu vain suostumuksella.

Jakaminen

Maksupalveluntarjoaja (Kustom/(Klarna, PayPal, Stripe, PayPal jne.)
Maksun ja petosten torjunnan kannalta välttämättömät tiedot.

Kuljetusyritykset (esim. DHL, Schenker, Postnord, UPS, Bring; alustat kuten Shipmondo/Sendify)
Tarvittavat tiedot toimitusta ja ilmoitusta varten.

Uutiskirje (GetANewsletter)
sähköpostiosoite ja mahdolliset mieltymykset, vain suostumuksella.

Säilytysaika
Niin kauan kuin se on tarpeen tarkoituksen ja lain (esim. kirjanpitolaki) mukaisesti.

Oikeutesi
Pääsy (rekisteriote), oikaiseminen, poistaminen (lakisääteiset poikkeukset), rajoittaminen, tietojen siirrettävyys ja vastalause. Ota yhteyttä osoitteeseen kundservice@silentdirect.se.

Turvall
SSL/TLS, pääsyoikeuksien valvonta ja asianmukaiset tekniset/organisatoriset suojaukset. Käytämme verkkokauppa-alustaa Nyehandel (Nyehandel Sverige AB, Kristianstad).

§14. Muuta ja riidanratkaisu

Rikosilmoitus
Ilmoitamme epäillyistä petoksista poliisille.

Aineettomat oikeudet
Kaikki verkkosivuston materiaali (ohjelmistot, logot, tavaramerkit, tekstit, kuvat jne.) on SilentDirectin tai lisenssinantajien omaisuutta, eikä sitä saa käyttää ilman lupaa.

Tiedon tarkoitus
Sivuston sisältö on informatiivista ja se voidaan päivittää. Ristiriitatapauksissa sovelletaan viimeksi julkaistua tietoa, ellei kyseessä ole ilmeinen virhe.

Eväste
Käytämme istunto- ja pysyviä evästeitä toiminnallisuuden ja tilastojen vuoksi. Voit hyväksyä tai hylätä evästeet. Hylkääminen voi vaikuttaa toiminnallisuuteen.

Riidanratkaisu

Kuluttaja
Noudatamme yleisen valituslautakunnan (ARN) päätöksiä. Voit myös käyttää EU:n ODR-alustaa.

Yritys
Riidat käsitellään Kristianstadin käräjäoikeudessa Ruotsin lain mukaisesti.

Yhteystiedot
SilentDirect AB
Nyängsgatan 6
29539 Bromölla
kundservice@silentdirect.se
0456-1000
Yritystunnus 559330-3166

Sopimus päivitetty: 9.9.2025

*Ilmainen toimitus

Ilmainen toimitus edustajalle

5 vuoden takuu

5 vuoden tuotetakuu

Nopea toimitus

Lähetetään yleensä samana päivänä

Ostoehtoja turvallisen ja sujuvan ostokokemuksen takaamiseksi

SilentDirect tarjoaa selkeät ja asiakasystävälliset ostoehdot, jotta voit nauttia turvallisesta ja helposta ostokokemuksesta. Pyrimme aina vastaamaan tarpeisiisi korkealaatuisilla tuotteilla, anteliailla takuilla ja sujuvilla toimitusvaihtoehdoilla.

Takuut ja toimitusvaihtoehdot

5 vuoden takuu
Kaikille tuotteillemme myönnetään runsas takuu, joka takaa pitkäaikaisen laadun ja turvallisuuden.

Ilmainen toimitusvaihtoehto
Tarjoamme aina vähintään yhden ilmaisen toimitusvaihtoehdon, mikä tekee tuotteiden toimittamisesta helppoa ja kustannustehokasta.

Kattavat palautusoikeudet

14 päivän palautusoikeus
Useimmille tuotteille myönnetään peruuttamisoikeus ja vaihto-oikeus.

Joustavuutta yritysasiakkaille ja viranomaisille

Yritysasiakkaille ja viranomaisille tarjoamme joustavia laskutusvaihtoehtoja PEPPOLin tai PDF-tiedostojen kautta, mikä helpottaa ostoprosessia ja edistää tilausten ammattimaista käsittelyä.

Saatavilla oleva ja avulias asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme on täällä auttamassa sinua koko ostoprosessin ajan. Onko sinulla kysyttävää tai mietittävää? Ota meihin yhteyttä helposti:

SilentDirect AB
Nyängsgatan 6
295 39 Bromölla
Sähköposti: kundservice@silentdirect.se
Puhelin:  +46 456-100 00
Y-tunnus: 559330-3166
ALV: SE559330316601

Miksi valita SilentDirect?


Kun valitset SilentDirectin, saat:

Laadukkaat tuotteet
Pitkäaikainen kestävyys ja luotettava suorituskyky.

Runska takuu
Jotta voit olla varma ostoksestasi.

Vähintään yksi ilmainen toimitusvaihtoehto
Jotta ostokokemuksesi olisi entistä edullisempi ja sujuvampi.

Ammattitaitoinen asiakaspalvelu
Saatavilla vastaamassa kysymyksiisi ja antamassa tukea tarvittaessa.